reklama

Prečo nechrániť rodinu

Fraška má premiéru 7. Februára. Máločo ma rozčúlilo za tento (už skoro uplynulý) rok tak, ako Aliancia za rodinu a ich irelevantné referendum. Máločo ma zarmútilo tak, ako fakt, že nazbierali údajne 420.000 podpisov. Pripomína mi to pocit po parlamentných voľbách. Tu je to však oveľa závažnejšie pre spoločnosť ako takú aj pre vnímanie Slovenska v záhraničí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (90)

Asi by som mala v prvom rade ozrejmiť, z akej pozície nad týmto krútim hlavou. Mám pod 20 (asi soplaňa), pripravujem sa na štúdium medicíny, vyrástala som v kresťanskej rodine. Toto referendum však nemá nič s kresťanstvom, iba ak populistický čepiec RODINY a jej OCHRANY. Čo je to rodina? Pre mňa je to milujúce prostredie vychovávajúce nového jedinca so správnymi hodnotami, dávajúce mu len to najlepšie podľa vlastných možností.

Definícia manželstva ako zväzku muža a ženy je veľmi úzkoprsá, je to krok dozadu v našom vývoji, napokon, ži a nechaj žiť! Nikdy som nerozumela ľuďom, ktorí odsudzujú niekoho za to, čo sa deje v súkromí dotyčnej osoby. Čo je týchto "kresťanov" do toho, kto koho miluje a s kým je šťastný? Uzavretie manželského zväzku mi príde ako logické vyústenie vzťahu dvoch dospelých ľudí, v nezávislosti od ich sexuálnej orientácie. Krajiny, v ktorých je registrované partnerstvo povolené nezaznamenali nejaký rapidný nárast gayov či lesbičiek, iba ak tých, ktorí sa k tomu teraz môžu verejne hlásiť. Kazí to spoločnosť a deti? Pamätám si na to, ako som prvýkrát videla dve ženy dať si pusu na ulici. Mama mi nezakryla oči, nezobrala ma na plecia a neuháňala so mnou preč od nemravného epicentra. Prosto som videla prejav pozitívneho citu dvoch dospelých ľudí, a vyrástala som ďalej ako heterosexuálny jedinec. Skôr na mne zanechali horší dojem večne opití susedia, matka a otec, RODINA, ktorí sa mlátili medzi sebou a do svojich konfliktov zapájali aj svoje ratolesti. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osvojenie si detí a ich následná výchova je delikátna téma, k vydiskutovaniu ktorej potrebujeme ešte dlhé roky. Väčšinou sa pri tejto otázke všetci "s tradičnými hodnotami" chytajú za srdce. Predstavujú si sodomu-gomoru, kde sa po dome ľudia rovnakého pohlavia naháňajú s vibrátormi a pomedzi to pobehujú deti v plienkach. Asi sa k takému primitívnemu postoju ani netreba vyjadrovať, ale môžem Vás ubezpečiť, že tak, ako medzi "správnymi" manželmi nájdeme takých, ktorí sú schopní výchovy osvojeného dieťaťa, tak je to aj s homosexuálnymi pármi.

Zaregistrovala som aj nejakú hystériu okolo sexuálnej výchovy. Pod týmto pojmom si zase Aliancia za bohviečo predstavuje, že príde učiteľka s Powerpoint prezentáciou s názvom Kamasutra pre najmladších a bude o tom celú hodinu kecať, potom zazvoní a deti si to budú medzi sebou veselo skúšať. Sexuálna výchova je v prvom rade na to, aby dieťa už od mladého veku vedelo, ako zodpovedne pristupovať k vlastnej sexualite, k ochrane pri pohlavnom styku. Predpokladám, že tu nechceme nárast tehotných šestnastiek. Dieťa má mať detstvo, a bla bla. Na základnej škole sme si potajme pozerali zadnú stranu nejakého časopisu, kde vždy bola nejaká holá žena, Dievča mesiaca či nejak tak sa to volalo. Ale deti veci spojené so sexualitou vnímajú veľmi odosobnene. Nevyrástli z nás sexuálni devianti, ako by to možno Aliančania chceli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A napokon, špeci otázka, veľmi ju obľubujú všetci títo tradiční. Čo by si robila TY, keby ti prišiel domov syn a povedal, že je gay?! Spýtala by som sa, akého má frajera. Pretože ľutujem všetkých, ktorí sú nútení skrývať to, čo im je prirodzené, pretože by sa rodina zhrozila, a nezniesla by som pocit, že môj syn je jedným z nich. 

Ďakujem za pozornosť.

Jarina Fábriová

Jarina Fábriová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvrdohlava realistka on her highway to hell Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu